Alla inlägg den 31 maj 2010

Av Linda - 31 maj 2010 15:33

Den här dagen blev verkligen inte som jag hade tänkt mig.

Efter en full helg med utflykter till diverse loppisar, hammarkullekarnevalen och shopping hade jag tänkt mig en lugn dag hemma. Tvättiden började kl 12 vilket passade utmärkt för lite utelek mellan maskinpåslagning och hängning.


Halv sex var sonen redo för dagens första måltid. Under tiden som han åt passade jag på att byta blöjor (eftersom han numera äter själv sparar jag lite sovtid genom att byta samtidigt) och upptäckte något konstigt med hans snopp. Den var stor, eller ja den var större än normalt. Den såg liksom uppsvälld ut, var röd och alldelens hård (nej han hade inte stånd). Infekterad såg den ut.


Somnade om och hoppades på en mindre snopp när jag skulle vakna igen.


Halv åtta var det då dags för uppstigning och snoppen var absolut inte mindre. Han ville inte att jag skulle tvätta honom där och destom mindre peta på den.


Kommer ihåg att mamma brukade bada lillebror i såpvatten när han var liten och fått ludd under förhuden. Efter första mellanmålet för dagen fick han då ett bad (utan såpa eftersom jag inte hade det hemma).


Och så här har dagen rullat på från kl halv sex; mat - sova - uppstigning - mat - bad - leka - sova - tvätt - mat - bad - tvätt - posta paket, lämna böcker och handla såpa - tvätt - sova - mat - bad...


Ringde BVC för att fråga om hans hemska hosta, hur länge den kan hålla på innan jag bör uppsöka läkare och passade då på att fråga om hans snopp. Hon satte namn på tillståndet, ballanit.


Har funderat på varför alla sjukdomar låter så mycket värre än vad de är. Detta är en infektion under förhuden som orsakats av tex hårstrå, skräp eller ludd. Men jag tycker det låter mer som en parasit i ballen. Eller är det jag som har livlig fantasi.


Återkommer med ballprat imorgon eller jag hoppas att jag slipper återkomma med ballprat imorgon

Ovido - Quiz & Flashcards