Alla inlägg den 26 juni 2010

Av Linda - 26 juni 2010 21:54

Efter dagens middag bakade jag en sommartårta med assistans av skrutten och mamma.


  


Botten kommer från Hovets tårta

3 äggvitor - vispas till hårt skum

2 1/4 dl socker - vänd ner i äggskummet och vispa till seg och blank smet

3 dl vårgårdaris - vänd ner


Fördela smeten till två bottnar 15x30 cm på en plåt

Grädda i 175 grader i ca 45 minuter


Mellan bottnarna;

Vispad grädde blandad med lemon curd

Skivade jordgubbar


Ovanpå;

Jordgubbar och smält mörk choklad

Av Linda - 26 juni 2010 15:15

Idag kidnappade min bror min son och tog med honom på en gräsklippningstur på ängen. Han hade stora ögon, satt blickstilla och rörde knappt en min. Efter avsläppning i köket såg han ut att fundera en lång stund var Tobias och gräsklipparen tog vägen.


        


  


Vad är en midsommar utan lite regn.

Regnet gjorde dagen som perfekt för ett fika på mysiga kafét Nestors i Överstbyn. Fiket ligger i en gammal affär och innehåller inte bara gott fika, varma mackor och gullig inredning. Man kan även köpa allt i butiken och på övervåningen är det fullt med heminredning, leksaker, kläder och massa annat roligt att titta på. Hittade en söt blus som jag provade och efter att ha fått komplimanger av alla på övervåningen hur bra jag passade i den, fick den följa med ner till kassan. Tristan fick en liten tiger. För detta betalade jag 28 kr, riktiga fynd.


   


        


På vägen hem körde Tobias en väg genom skogen och det skakade så skönt att lilleman somnade.


     


  


Mycket trevlig dag med min kära familj.

Ovido - Quiz & Flashcards