Alla inlägg den 12 februari 2011

Av Linda - 12 februari 2011 17:29

Förra helgen var vi på Orust och då bläddrade jag i en Hemets Journal och hittade en super söt virkad mössa som jag kände att den här måste jag bara göra.


Besökte några garnaffärer innan jag hittade någon som sålde Svarta fårets jubileumsgarn. Det var rätt billigt så jag köpte garn till två mössor, den ena tänkte jag ha blå botten till och den andra vit botten. Garnet var lätt att virka i, virknål nr 5 och garnet är i 100% akryl.


http://www.svartafaret.se/garn/jubileumsgarn


Nu är den första mössan klar och idag har Tristan haft den på sig på dagens promenad. Den sitter jätte bra och han är så söt i den. Det skulle egentligen vara tre bollar på sidan men jag skippade de. Ska göra de till den vita istället. Blir det fint kan jag ju alltid sätta dit de efteråt på den blå.

  

Ovido - Quiz & Flashcards