Alla inlägg den 3 mars 2013

Av Linda - 3 mars 2013 09:45

Mitt pärlpysslande fortsätter och jag fick igårkväll erfara att det är skillnad på pärlor och pärlor.

Skålen vi gjorde igår gav vi till min faster i present. Fyllde den med lite godis och hipps vipps var pärlorna en godisskål.

På kvällen när barnen lagt sig blev jag sugen på att göra en svart/vit. Pärlorna i burken vi hade innehöll inga vita längre så jag hämtade upp en ny hink från källaren.

Resultat blev helt annorlunda. De smälte inte lika lätt och fick en mer skrovlig struktur. Blev rätt läckert.

På morgonen gjorde jag två nya multifärgade skålar. En av varje pärlsort. Resultatskillnaden blev väldigt tydlig.

Undrar vilken sort som är av bäst kvalité? Den som smälter lätt eller knappt alls?

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards