Alla inlägg den 23 mars 2013

Av Linda - 23 mars 2013 23:33

Jag och mamma besökte Torneå för några veckor sedan. Av en slump hittade vi en tygaffär som visade sig ha massa garn. Mattrasor i mängder. Vill man ha lite extra jobb och nysta själv kostade det bara 4.90 ?. Jag hittade ett jätte gulligt med små blommor på.
Den lilla säcken på 3,8 kg fick följa med hem och nu har ca 1 kg fått bli en matta.

Planen var först att göra en matta till balkongen men när den här var färdig ropade den "låt mig bo på den varma lilla toaletten".
Klart den fick det och där passade den perfekt. Hittade ett annat mönster till den blivande balkongmattan. Har en ny förälskelse, appen Lion Brand. Flera nya projekt snurrar i huvudet efter en timmes letande i appen.

Mönstret till den här mattan kommer från Järbo. Där skulle den virkas med Zpagetti och virknål 12. Jag virkade med nål nr 9 och min finska trasor.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards