Alla inlägg den 30 augusti 2010

Av Linda - 30 augusti 2010 20:09

Igår var en riktigt härlig dag (om man bortser från en eskalerande förkylning och en ond hals). Vi åkte och handlade mat, klosslåda och bollar. Hämtade duplo hos farfar och lekte hela eftermiddagen.


Tristan fick ett alldelens eget bollhav fast helst vill han bara kasta ut de på hela golvet. Roligast tyckte han det var när han kastat ut de och jag sedan plockade ihop de och slängde de på honom. Han är verkligen helt tokig i bollar för tillfället.


  


Jag fick se honom traska omkring flera gånger igår och det kändes så skönt att ha varit delaktig i detta. Tycker det är rätt jobbigt att vara ifrån honom så många timmar och missa alla framsteg. På kvällen fick vi besök och då var han verkligen i sitt esse. Gick massor och tog sig till och med över en tröskel, fast bara två steg över sedan var balansen inte den bästa.


  


Han är så duktig min lilla skruttunge och han ger mig så mycket energi. Tur att han finns hemma när jag kommer hem från en jobbig dag.


Magen börjar bli bättre, eller så är det så att vi börjar bli bättre på att reglera själva. Känns skönt att kunna släppa det där lite och låta någon annan ta det stora ansvaret. Nu är jag mest bara med och pratar om det men behöver inte tänka så mycket på det som tidigare.


Har blivit mycket bättre sen han har börjat äta det mesta. Han äter väldigt ofta samma mat som vi äter och nu behöver den inte vara mixad. Idag åt han lite tillsammans med oss, blev rätt sent så för honom blev det kvällsmat, och vårrullar med ris var riktigt mums.



Börjar bli dags att sänka sängen ytterligare ett steg.  

Ovido - Quiz & Flashcards