Direktlänk till inlägg 4 mars 2010

Hur ska jag göra?

Av Linda - 4 mars 2010 20:41

Sköterskan på barnmedicin hörde av sig idag, som hon lovade. Vi pratade länge om hur det har varit de senaste dagarna och hur bra det har gått idag. Gav honom ingen laktulos på morgonen eftersom han fick så diarée igår, istället fick han messmör i morgongröten. Och det har gått jätte bra (lite hård på morgonen men det gick till sig under dagen).


Han åt en portion med rotfrukter till middag, ungefär så mycket som det är i en liten burk och efteråt drack han 100 ml ersättning. Druckit pärondryck och ätit smörgåsrån till mellis och efter kvällsgröten åt han fruktpuré med hallon och mango som vi kokat idag. Har även gjort päron och katrinplommonpuré till morgondagens gröt.


Hon tyckte att han hade ätit riktigt bra och att det var duktigt att han fått i sig så mycket grönsaker. Vi bestämde att han inte skulle äta 10 ml laktulos eftersom det satte igång magen så extremt mycket. Nu ska vi testa med 7,5 ml och till en början bara varannan dag. Funkar inte det får jag testa mig fram med varje eller öka på mängden istället.


Pratade en del om hans magknip. Hon sa att det kan bero på att han inte tål mjölkprotein som han har så mycket magknip på kvällarna men att vi förmodligen inte kommer få bukt med hans bajsproblem med mjölkfri kost. Hon ville att jag skulle fundera under kvällen hur jag ville göra, om jag vill testa mjölkfri kost igen. Fast i några veckor den här gången så att vi verkligen märker om det blir någon skillnad.


Nu vet jag inte hur jag ska göra. Känns jobbigt att hela tiden hålla på och byta kost, kanske också påverkar hans lilla mage. Men nu har han vaknat var femte minut den senaste halvtimmen och skrikigt och det känns så jobbigt. Tycker så synd om honom. Jag vaggar, gungar. håller honom som en boll och stryker honom på magen. Ibland funkar det bra och han somnar om direkt vissa gånger får jag hålla på längre. Ska jag kolla någon dag till om det blir bättre eller byta kost direkt imorgon? Har en burk althera mjölkfri ersättning hemma som jag kan börja med, fick även komma till barnmedicin och hämta två burkar till imorgon om jag ville.


Min känsla säger att jag ska avvakta men jag tycker så himla synd om honom om han har ont. Kanske är det inte magknip men vad är det då? Känner mig så maktlös

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 23 mars 2013 23:33

Jag och mamma besökte Torneå för några veckor sedan. Av en slump hittade vi en tygaffär som visade sig ha massa garn. Mattrasor i mängder. Vill man ha lite extra jobb och nysta själv kostade det bara 4.90 ?. Jag hittade ett jätte gulligt med små blom...

Av Linda - 7 mars 2013 00:16

Min kära vän Marie gav mig en väska full med underbara garner i härliga färger. Många av de var i ull och multifärgade. Blev förtjust i Big delight 07 från Drops och hittade ett perfekt mönster till det garnet. Men när halsduken väl var klar så kä...

Av Linda - 3 mars 2013 09:57

Av Linda - 3 mars 2013 09:45

Mitt pärlpysslande fortsätter och jag fick igårkväll erfara att det är skillnad på pärlor och pärlor. Skålen vi gjorde igår gav vi till min faster i present. Fyllde den med lite godis och hipps vipps var pärlorna en godisskål. På kvällen när ba...

Av Linda - 2 mars 2013 12:48

Hittade ett inlägg hos 101 nya idéer som handlade om nabbipärlor. Blev så sugen på att testa så fram åkte pyssellådan. Skålen gör man genom att smörja en ugnssäker skål med olja. Därefter lägger man ett lager med pärlor. Oljan gör så att pärlorna...

Ovido - Quiz & Flashcards