Alla inlägg den 12 mars 2010

Av Linda - 12 mars 2010 19:12

...nej det är ingen vanlig dag för det är Tristans halvårsdag Hurra Hurra Hurra


Tiden har gått extremt fort, redan ett halvår

            


Detta är Tristan idag

Han sitter ganska bra själv (en fallkudde bakom ryggen bara i fall att)

Han vill gärna sitta upp och leka med sina leksaker

Favoritleksaker är en fluga/geting som han fick i julklapp av Emma och sin fruktnyckelknippa

Han gillar att ligga i babygymmet och sprattla

Att titta ut genom fönstret på träden är rogivande

När pappa spelar gitarr och sjunger så blir han ivrig och glad

Vill gärna spela på gitarren själv

Han skrattar ofta och tycker att plastpåsar är helfestliga när man prasslar med de

Han sitter gärna i sin gåstol och tar sig fram en bit men ännu hellre sitter han i sin hoppgunga

När han ska sova vill han ha napp, sin apa (som är en handdocka) och ett täcke att gosa in ansiktet i

Han sover ungefär en halvtimme åt gången på dagarna

Äter "riktig" mat ett mål om dagen och två gånger gröt

Tycker mycket om att bada både i badkaret hemma och på badhus

Stoppar ALLT i munnen

Dregglar en massa, men inga tänder på gång

Han vänder sig lätt från mage till rygg både åt höger och vänster. Vänder sig nästan helt från rygg till mage

Han tycker om att dansa och kiknar av skratt när man kastar upp honom i luften

Får han vakna av sig själv på morgonen är han en solstråle

Att ligga och lyssna när någon läser en bok är jätte mysigt

Vill gärna sitta upp i vagnen och titta på allt runtomkring

Gillar att gunga

Har folkvagnshuvar till fötter

Har storlek 74 på kläder och 17 på skor/strumpor

Blir rädd för vissa människor (inga namn nämnda)

Har vuxit ur sin babysitter och har nu en bilstol istället

Gillar "prästens lilla kråka", helst att åka i diket

Är en linslus så fort kameran åker fram


Tack mormor och morfar för kläderna jag fick i halvårspresent

    



Av Linda - 12 mars 2010 09:22

Han har sovit helt fantastiskt bra. Kan knappt komma ihåg att en enda natt på 6 månader har varit så här. Vi lade honom kvart i nio och han vaknade första gången kl 3, då var han hungrig. Så somnade han om och vaknade nästa gång kvart över 8. Helt fantasktiskt duktig och jag kände när jag vaknade halv sju att jag faktiskt var pigg.


Så lite man behöver. Det var inte så att jag kom mig i säng speciellt tidigt heller. Tydligen så behöver jag bara några timmars sammanhängande sömn för att känna att jag har sovit bra.


Den här dagen kunde inte börja bättre.


      

Ovido - Quiz & Flashcards