Direktlänk till inlägg 7 mars 2010

Vilken toppen kväll/natt

Av Linda - 7 mars 2010 09:11

Tristan har sovit helt fantastiskt bra i natt. Han somnade vid nio och vaknade bara några gånger, för att han tappat nappen, innan halv 3 då han ville ha mat. Sedan somnade han om och vaknade kring åtta för mat igen och då var han även utvilad och ville kliva upp. Lite ovanligt för att vara honom men helt ok tid att stiga upp.


Igår var han jätte hård i magen och villa knappt äta nåt på hela dagen. Gav honom 8 ml laktulos på morgonen men det hjälpte inte. Fick även messmör till lunchgröten och katrinplommon/päron puré till kvällsgröten. Inget hjälpte. Så nu på morgonen så fick han 10 ml laktulos. Hoppas det sätter igång magen lagom mycket.


Försökte med spagetti och köttfärssås igår, hade ingen mat med mig ner på stan så fick köpa en burk, men det var ingen hit. Blev kanske lite väl mycket smak. Provade den både kall och varm men inget funkade. För tillfället är favoriterna slottspuré och Ellas kitchen purérna. Gröt är riktigt gott i alla olika varianter och självklart fruktpurér. Är glad att han gillar mina hemkokta fruktblandningar.


Har funderingar på att byta ut kvällsersättningen mot välling med en förhoppning om att nattmålet skulle försvinna. Inte så himla roligt att kliva upp kl 3 för att göra iordning ersättning som han ändå bara äter knappt halva av. Tidigare vaknade han första gången vid 5-6 för att äta men de senaste nätterna har det varit tre som gäller. Känns som att jag knappt hunnit somna när han ska äta. Kanske dags för mig att komma i säng lite tidigare. Men det är ju så himla svårt.


Detta har jag pysslat med de senaste nätterna

  

Virkade mormorsrutor i färgerna, beige, vit, brunt och grönt. Jag har använt garnet Nepal från Drops.


Tänkte att det skulle bli en filt till Tristan i storleken 70 x 90 (om jag orkar) och då har jag nu gjort 2/10 av rutorna.


De här har jag gjort tidigare

Den blå filten är stickad i Drops Eskimo med rundstickor 10 i storleken 68 x 85 cm

Vita filten är stickad i Drops Polaris med stickor 20 och mäter ca 66 x 100 cm


Tristan fick mysa med den vita filten när den var färdig och den var väldigt mysig att stoppa in fingrarna i och gosa med. Har inte fäst trådarna på den blå ännu men det ska göras väldigt snart, hoppas jag.

 
 
Ingen bild

Linda

7 mars 2010 17:25

Åhh vad flitig du varit med virkandet! Själv har jag inte rört mitt garn än.. men kanske till kvällen =) Hoppas Tristan blir bättre i magen snart!!!! Kram på er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 23 mars 2013 23:33

Jag och mamma besökte Torneå för några veckor sedan. Av en slump hittade vi en tygaffär som visade sig ha massa garn. Mattrasor i mängder. Vill man ha lite extra jobb och nysta själv kostade det bara 4.90 ?. Jag hittade ett jätte gulligt med små blom...

Av Linda - 7 mars 2013 00:16

Min kära vän Marie gav mig en väska full med underbara garner i härliga färger. Många av de var i ull och multifärgade. Blev förtjust i Big delight 07 från Drops och hittade ett perfekt mönster till det garnet. Men när halsduken väl var klar så kä...

Av Linda - 3 mars 2013 09:57

Av Linda - 3 mars 2013 09:45

Mitt pärlpysslande fortsätter och jag fick igårkväll erfara att det är skillnad på pärlor och pärlor. Skålen vi gjorde igår gav vi till min faster i present. Fyllde den med lite godis och hipps vipps var pärlorna en godisskål. På kvällen när ba...

Av Linda - 2 mars 2013 12:48

Hittade ett inlägg hos 101 nya idéer som handlade om nabbipärlor. Blev så sugen på att testa så fram åkte pyssellådan. Skålen gör man genom att smörja en ugnssäker skål med olja. Därefter lägger man ett lager med pärlor. Oljan gör så att pärlorna...

Ovido - Quiz & Flashcards